YTB’nin KATİP Kursiyerleri ADF 2026’da Sahada
24.04.2026 - 17:49 | Son Güncellenme: 27.04.2026 - 09:21
Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı (YTB) tarafından 2014 yılından bu yana başarıyla sürdürülen Kamu Görevlileri ve Akademisyenlere Yönelik Türkçe İletişim Programı (KATİP), bu yıl meyvelerini uluslararası diplomasinin kalbinde verdi.
ADF 2026’da sahaya çıktılar
Ankara’da devam eden yoğun dil eğitimlerinin henüz başında olmalarına rağmen sergiledikleri performansla dikkat çeken KATİP kursiyerleri, Antalya Diplomasi Forumu’nda (ADF) 2026 kilit rol üstlendi.
Birleşik Krallık’tan Meksika’ya, Filistin’den Tanzanya’ya kadar 15 farklı ülkeden gelen 18 kamu görevlisi ve akademisyen, ADF 2026 kapsamında kendi ülkelerinden gelen resmi heyetlere mihmandarlık yaptı.
ADF 2026’da Fokus+’ özel açıklamalarda bulunan KATİP kursiyerlerinden Carlos Alberto Sanchez Ricardo, Antalya Diplomasi Forumu hakkındaki düşüncelerini şu ifadelerle anlattı:
“Burada KATİP programı kapsamında bulunuyorum. Bence burası ülkelerimiz arasında yeni bağlar kurmak, yeni insanlarla tanışmak ve gelecekteki çalışmalar için zemin hazırlamak adına harika bir alan. Burada olmaktan gerçekten çok mutluyum çünkü dünyanın farklı yerlerinden diplomasiyi tanımak adına çok değerli bir yer. Bugün Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov'u dinleme fırsatım oldu, bize dünyanın geleceğine dair vizyonunu aktardı. Dün de Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın konuşmasını dinledim; dünyadaki duruma dair analizlerimizi sürdürmemiz konusunda bize gerçekten ilham verdi.”
Sierra Leone Dışişleri ve Uluslararası İşbirliği Bakanlığı'na bağlı Dışişleri Akademisi'nde çalışan Lasna Fofana ise KATİP programının katılımcılarından biri olmanın bir şans olduğunu söyleyerek, “Çalıştığım Dışişleri Akademisi'nde uluslararası diller üzerine eğitimler veriyoruz. Sierra Leone, Türkiye'nin bir ortağı olduğu için bu fırsattan yararlanma imkanı buldu. Başvuru ilanını gördüğümde başvurmam gerektiğini hissettim; çünkü Türkiye'nin artık sadece "küçük bir ülke" olmadığını biliyorum. Türkiye ve Sierra Leone arasındaki ikili ilişkiler her geçen gün büyüyor. Bu yüzden dili, kültürü ve diplomasideki ikili ilişkileri öğrenmek, bu süreci her iki tarafın da kazandığı bir duruma dönüştürmek bizim için çok önemli.” dedi.
Türkçeyi kısa sürede diplomasi trafiğini yönetecek düzeyde öğrenen katılımcılar, forum süresince sadece birer kursiyer değil, aynı zamanda Türkiye ile kendi ülkeleri arasında yaşayan birer köprü olduklarını kanıtladılar.
Kurumsal birikim ve dil eğitimi bir arada
17 Kasım 2025 tarihinde Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Dil Merkezinde başlayan eğitim süreci, katılımcılara sadece dil öğretmekle kalmıyor, aynı zamanda Türkiye’nin kamu yönetimi tecrübesini de yerinde tanıtıyor.
Temmuz 2026’ya kadar sürecek program dahilinde Türkiye’de bulunan misafirler, ADF gibi küresel organizasyonlarda yer alarak teorik bilgilerini en üst düzeyde uygulama fırsatı buluyor.
Kültürel bağdan diplomatik güce
KATİP mezunları, ülkelerine döndüklerinde edindikleri bu deneyimi diplomatik ve akademik temaslarında kullanmaya devam edecek.
Kursiyerlerden Filistinli asker Arina el-Sayes ise KATİP programı kapsamında Türkiye’ye teşekkürlerini şu sözlerle ifade etti:
“Türkiye'ye, Türk milletine ve YTB'ye selamlarımı iletiyorum. Bize bu güzel ve yararlı fırsatı sundukları için çok teşekkür ederim. Gerçekten çok şey öğrendim. Eğer böyle bir fırsat tekrar karşıma çıksaydı, hiç düşünmeden yine kabul ederdim. Çok teşekkürler.”
83 ülkeden 230’u aşkın mezunuyla dev bir ağ haline gelen program, Türkiye’nin kültürel diplomasisini geleceğe taşımaya devam ediyor.