Türkiye’de 5G Dönemi: Geçiş Süreci Başlatılıyor
31.03.2026 - 17:44 | Son Güncellenme: 09.04.2026 - 14:41
Türkiye, mobil iletişimde çığır açacak 5G dönemine adım atıyor.
Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde 31 Mart’ta yapılacak törenle geçiş süreci resmen başlatılacak; 1 Nisan 2026 itibarıyla 81 ilde kademeli olarak 5G hizmeti sunulmaya başlanacak.
Yerli ve milli teknolojilerle desteklenen bu adım, dijital egemenliği güçlendirirken Türkiye’nin küresel rekabetteki konumunu da pekiştirecek.
1 Nisan’da 5G ile mobil haberleşmede yeni çağ başlıyor
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin mobil iletişim tarihinde önemli bir dönüm noktasına ulaştığını vurguladı.
32 yıldır devam eden mobil iletişim yolculuğunun, 5G teknolojisiyle birlikte yepyeni bir aşamaya geçtiğini belirten Uraloğlu, 1 Nisan itibarıyla 81 ilde 5G hizmetinin kademeli olarak sunulmaya başlanacağını açıkladı.
Gözden Kaçmasın
Bakan, önümüzdeki iki yıl içinde tüm ülke genelinde 5G kapsamasının sağlanmasının hedeflendiğini de sözlerine ekledi.
5G ile farklı sektörlerde devrim niteliğinde dönüşümler geliyor
İletişim hızının 5G teknolojisiyle önemli ölçüde yükseleceğine dikkat çeken Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bu dönüşümün yalnızca haberleşme sektörünü etkilemeyeceğini vurguladı.
Öte yandan Bakan, 5G altyapısının sanayiden tarıma, eğitimden sağlığa kadar pek çok alanda yenilikleri beraberinde getireceğini belirterek, "Yeni teknolojiyle birlikte, akıllı ulaşım sistemlerinden otonom sürüşe, uzaktan sağlık uygulamalarından akıllı fabrikalara, yüksek çözünürlüklü medya yayıncılığından tarım teknolojilerine kadar birçok alanda köklü değişim yaşanacak." dedi.