Körfez’de Tansiyon Yükselirken Katar ve Mısır’dan Gerilimi Düşürme Çağrısı

Katar ve Mısır, ABD ile İran arasındaki müzakere sürecine destek vererek bölgesel gerilimin diplomatik yollarla azaltılması çağrısında bulundu. Kuveyt, Mısır, Katar ve Ürdün, İran’ın BAE’ye yönelik saldırılarını kınarken CENTCOM, İran’a yönelik deniz ablukası kapsamında 61 geminin engellendiğini açıkladı.
Körfez’de Tansiyon Yükselirken Katar ve Mısır’dan Gerilimi Düşürme Çağrısı

09.05.2026 - 14:12  |  Son Güncellenme:  09.05.2026 - 14:32

Katar Dışişleri Bakanlığından yapılan yazılı açıklamaya göre, Başbakan ve Dışişleri Bakanı Muhammed bin Abdurrahman Al Sani ile Mısır Dışişleri Bakanı Bedr Abdulati telefon görüşmesi gerçekleştirdi. 

Görüşmede, iki ülke arasındaki ilişkiler ve işbirliğinin geliştirilmesi ele alındı.

ABD ile İran arasındaki müzakere sürecinin desteklenmesi ve bölgesel gerilimin azaltılması için diplomatik çözüm yollarına bağlı kalınması gerektiği vurgulanan görüşmede, bölgesel gelişmeler ve gerilimi düşürmeye yönelik çabalar değerlendirildi.

Yürütülen arabuluculuk girişimlerine tarafların olumlu yaklaşmasının önemine dikkat çekilen görüşmede, krizlerin diyalog ve barışçıl yollarla ele alınması gerektiği vurgulandı.

Görüşmede, sürdürülebilir bir anlaşmaya ulaşılmasının bölgede yeniden gerilim yaşanmasının önüne geçeceği ve bölgesel güvenlik ile istikrara katkı sağlayacağı belirtilirken, bölgesel istikrarın sağlanması için siyasi çözümlerin önceliklendirilmesi gerektiği ifade edildi. 

Ayrıca, sürecin halkların çıkarlarını gözeten bir anlayışla yürütülmesinin önemine dikkat çekildi.

Son olarak da ikilinin görüşmesinde, ABD ile İran arasında 8 Nisan’dan bu yana devam eden geçici ateşkes sürecine de değinilirken, taraflar arasında “yakın bir anlaşma” ihtimaline yönelik beklentilerin sürdüğü kaydedildi.

Kuveyt, Mısır, Katar ve Ürdün; İran'ın BAE'ye saldırılarını kınadı

Kuveyt Dışişleri Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada, balistik füzeler ve insansız hava araçlarıyla (İHA) BAE'ye düzenlenen saldırıların en sert şekilde kınandığı belirtildi.

Tekrarlanan bu tür saldırıların, BAE'nin egemenliğinin açık bir ihlali, güvenliğine ve istikrarına yönelik doğrudan bir tehdit olduğu kaydedildi.

Kuveyt'in, BAE'nin, güvenliğini ve istikrarını korumak için alacağı tüm önlemlere destek vereceği ifade edildi.

Mısır Dışişleri Bakanlığının açıklamasında da saldırı kınandı ve bu saldırıların BAE'nin egemenliği ile uluslararası hukukun açık bir ihlali ve bölgenin güvenliği ve istikrarı için doğrudan bir tehdit olduğu vurgulandı.

Mısır da alacağı tüm tedbirlerde BAE'ye destek vereceğini dile getirdi.

Katar ve Ürdün de BAE'nin egemenliği ve toprak bütünlüğü ile uluslararası hukukun açık ihlali olduğunu belirttiği saldırıları kınadı.

BAE Savunma Bakanlığı bugün, İran'ın 2 balistik füze ve 3 insansız hava aracıyla (İHA) düzenlediğini saldırıda, 3 kişinin yaralandığını duyurmuştu.

CENTCOM: İran'a yönelik deniz ablukası kapsamında 61 gemiyi engelledik

CENTCOM, X hesabından yaptığı açıklamada, ABD'nin İran limanlarına giriş çıkışları bloke ettiği deniz ablukasına ilişkin güncel durumu paylaştı.

Açıklamada, ABD ordusuna ait deniz unsurlarının bugüne kadar İran limanlarına giriş ve çıkış yapmaya çalışan toplam 57 ticari gemiyi bloke ederek farklı rotalara yönlendirdiği, 4 gemiyi ise devre dışı bıraktığı belirtildi.

Ayrıca açıklamada, bir ABD destroyerinin, Hürmüz Boğazı'ndan geçmeye çalışan bir petrol tankerini bloke edip geri çevirdiği anlara ilişkin görseller de paylaşıldı.

ABD Donanması, İran ile Pakistan'da düzenlenen ilk müzakere sürecinin başarısız olmasının ardından İran limanlarına giriş çıkışları durdurmak amacıyla 13 Nisan'da Hürmüz Boğazı'nı abluka altına almıştı.

 

Kaynak: AA