İsrail Lübnan’da Bir Ambulansı Hedef Aldı: 2 Sağlık Görevlisi Hayatını Kaybetti
03.06.2026 - 15:17 | Son Güncellenme: 03.06.2026 - 15:46
Saldırıda 2 sağlık görevlisinin yaşamını yitirdiği, 1 sağlık görevlisinin ise ağır yaralanarak ameliyata alındığı ifade edildi.
İsrail'in sağlık çalışanlarını hedef alan saldırılarının uluslararası insancıl hukukun açık ihlali olduğu vurgulanan açıklamada, sağlık personelinin korunmasını öngören uluslararası hukuk kurallarının hiçe sayıldığı kaydedildi.
Açıklamada ayrıca, uluslararası kuruluşlara çağrıda bulunularak, sağlık çalışanları ve ambulans ekiplerine yönelik saldırıların durdurulması için harekete geçilmesi istendi.
Lübnan ordusundan yapılan açıklamada ise İsrail'e ait bir insansız hava aracının (İHA) sabah saatlerinde Deyr Zehrani-Nebatiye yolu üzerinde seyreden bir askeri aracı hedef aldığı belirtildi.
Saldırıda bir subay ile bir askerin yaralandığı kaydedildi.
Gözden Kaçmasın
İsrail ordusunun Lübnan'da bugün düzenlediği saldırılarda 7 kişi yaşamını yitirmişti.
İsrail ordusunun gün boyunca Lübnan'ın çeşitli bölgelerine düzenlediği saldırılarda hayatını kaybedenlerin sayısı 9'a yükseldi.