ABD-İran Hattında Karşılıklı Saldırılar
03.06.2026 - 10:31 | Son Güncellenme: 03.06.2026 - 10:43
Hürmüz Boğazı ve Arap Körfezi, ABD ile İran arasındaki gerilimin en hassas hatlarından biri olmayı sürdürüyor. Deniz trafiği, enerji sevkiyatı ve bölgedeki Amerikan askeri varlığı üzerinden yaşanan gerilim, son gelişmelerle yeniden dikkatleri Körfez’e çevirdi.
ABD, İran’a giden petrol tankerini vurdu
ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı, Arap Körfezi’nde İran limanına doğru seyreden yüksüz bir petrol tankerinin etkisiz hale getirildiğini açıkladı.
CENTCOM’dan yapılan açıklamada, uluslararası sularda Hark Adası’na doğru ilerlediği belirtilen Botsvana bandıralı “M/T Lexie” adlı petrol tankerine “abluka tedbirlerinin” uygulandığı bildirildi.
Gözden Kaçmasın
Açıklamada, tankerdeki mürettebatın ABD güçlerinin talimatlarına uymadığı ve uyarıları görmezden geldiği kaydedildi. Bunun üzerine tankerin makine dairesine füze ateşlendiği, geminin etkisiz hale getirildiği ve İran’a ulaşmasının engellendiği aktarıldı.

İran, Kuveyt’teki ABD üslerini vurduğunu açıkladı
İran Devrim Muhafızları Ordusu, ABD’nin İran’a ait Keşm Adası’na saldırısına karşılık Kuveyt’te ABD güçlerine ev sahipliği yapan askeri üsleri füzelerle vurduğunu duyurdu.
Devrim Muhafızları Ordusu açıklamasında, ABD ile İran arasında Hürmüz Boğazı’nda karşılıklı saldırılar yaşandığını belirtti. Açıklamada, “Terörist Amerikan güçlerinin, İran’ın Keşm Adası’ndaki ulusal egemenliğini hedef alan açık saldırganlığına tepki olarak, Devrim Muhafızları Ordusu Hava Kuvvetleri, Kuveyt’teki Amerikalı işgalcilerin askeri üslerini hassas ve yoğun füze saldırılarıyla vurdu.” ifadeleri kullanıldı.
Açıklamada, hedef alınan üslerin imha edildiği ve Amerikan askerlerinin sığınaklarının yıkıldığı ileri sürüldü. İran’a saldırılar için ABD’ye topraklarını ve hava sahalarını kullandıran ülkelere de uyarıda bulunulan açıklamada, “Vurkaç dönemi sona erdi ve saldırganlar, cehaletlerinin ve pervasız maceralarının korkunç sonuçlarına katlanmak zorunda kalacaklar.” denildi.
İran’dan Bahreyn’deki ABD karargahına saldırı iddiası
İran Devrim Muhafızları Ordusu, ABD’nin Bahreyn’deki Beşinci Filo Karargahı’nı füze ve insansız hava araçlarıyla hedef aldığını açıkladı.
Devrim Muhafızları Ordusu açıklamasında, Bahreyn’deki ABD üssüne yönelik saldırıların ABD’nin Keşm Adası’na saldırısına karşılık gerçekleştirildiği belirtildi. ABD’nin gece saatlerinde Hürmüz Boğazı yakınlarında İran’a ait bir petrol tankerine füze saldırısı düzenlediği, bunun ardından ABD-İsrail bağlantılı “Panaya” adlı geminin İran donanması tarafından füzelerle hedef alındığı kaydedildi.
Açıklamada, ABD’nin Keşm Adası’nın güneyinde Devrim Muhafızları Ordusu’na ait bir iletişim kulesine hava saldırısı düzenlediği de ifade edildi. İran tarafı, ABD’nin bölgedeki ülkelerden birinde bulunan hava üsleri ile Bahreyn’deki Beşinci Filo Karargahı’na füze ve İHA’larla saldırılar gerçekleştirildiğini aktardı.
Devrim Muhafızları Ordusu açıklamasında, “Daha önce, saldırganlık durumunda farklı ve daha ağır bir karşılık verileceği konusunda uyarıda bulunmuştuk ve buna göre hareket ettik. Hürmüz Boğazı’nın güvenliğinin bozulmasının, saldırgan Amerikan ordusu için ağır bir bedeli olacağını tekrar vurguluyoruz.” ifadelerine yer verildi.

CENTCOM, İran’ın iddialarını reddetti
ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı, İran’a ait insansız hava araçlarının Kuveyt’teki ABD güçlerini hedef alan saldırısının başarısız olduğunu açıkladı.
CENTCOM’un açıklamasında, Kuveyt’teki ABD güçlerini hedef alan İran’a ait ek bir İHA dalgasının “başarısız olduğu” belirtildi. ABD hava savunmasının birçok İHA’yı düşürdüğü, ABD askerleri ve varlıklarının zarar görmediği kaydedildi.
CENTCOM, İran’ın Bahreyn’deki Beşinci Filo Karargahı ve bölgedeki bir ABD hava üssünü vurduğu yönündeki açıklamasını da reddetti. Komutanlıktan yapılan açıklamada, “İran Devrim Muhafızları Ordusu, bugün ABD’nin Bahreyn’deki Beşinci Filo Karargahı ve bölgedeki bir ABD hava üssünü füzeler ve İHA’larla vurduğunu iddia ediyor. Yanlış.” ifadeleri kullanıldı.
Kuveyt Havalimanı’nda hasar oluştu
Kuveyt ordusu, İran’ın düzenlediği kamikaze İHA saldırısı nedeniyle Uluslararası Kuveyt Havalimanı’nın “T1” yolcu terminal binasında hasar meydana geldiğini ve çok sayıda kişinin yaralandığını duyurdu.
Kuveyt Savunma Bakanlığı Sözcüsü Kurmay Albay Suud Abdulaziz el-Atvan, İran’ın düzenlediği çok sayıda kamikaze İHA saldırısında yolcu terminal binasının vurulduğunu, binada ciddi hasar oluştuğunu ve çok sayıda kişinin yaralandığını ifade etti.
Atvan, yaralılara gerekli tıbbi müdahalenin yapıldığını aktardı. Silahlı kuvvetlerin ilgili makamlarla koordinasyon içinde durumu takip ettiğini belirten Atvan, ülkenin güvenliğini ve istikrarını korumak için hazırlıklı olduklarını vurguladı.
Kuveyt Havalimanı’nda uçuşlar askıya alındı
Kuveyt Sivil Havacılık Genel Kurumu, İran’dan düzenlenen İHA saldırısı nedeniyle hasar oluşan Uluslararası Kuveyt Havalimanı’nda uçuşların askıya alındığını bildirdi.
Kurumdan yapılan açıklamada, “İran saldırısında İHA ve füzelerle ‘T1’ yolcu terminalinin hedef alınmasının ardından Uluslararası Kuveyt Havalimanında acil durum planı uygulamaya konuldu.” ifadesine yer verildi.
Açıklamada, saldırı nedeniyle bazı tesislerde ciddi hasar meydana geldiği ve yaralanmalar kaydedildiği aktarıldı. Havalimanındaki tüm uçuşların yeni bir duyuruya kadar askıya alındığı, seferlerin alternatif havalimanlarına yönlendirildiği belirtildi.
Kaynak: AA